Afscheid Kaylie & papa en jari op Curaçao! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon - WaarBenJij.nu Afscheid Kaylie & papa en jari op Curaçao! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon - WaarBenJij.nu

Afscheid Kaylie & papa en jari op Curaçao!

Blijf op de hoogte en volg Manon

26 November 2013 | Curaçao, Willemstad

Woensdag was er weer een cruisedag. Maar gelukkig alleen in de middag. En dit keer stonden we met z’n 3e bij de cruise in plaats van met z’n 2e. Het ging dus al veel beter! Gelukkig dat we met 3 waren want er gingen al 69 Amerikanen met mij mee naar Jan Thiel. Drukdruk.

De ochtend ben ik met mijn baas een beetje rond gaan rijden en winkels in gegaan op zoek naar zwemvesten. We waren namelijk een uur te vroeg op onze afspraak, heel handig. We gingen met 4 managers van de cruise naar Jan Thiel om hun de snorkeltour te laten zien. Zij willen het ook gaan verkopen aan hun passagiers.
’s Middags mocht ik ook leuk mee het water in om te snorkelen met de toeristen. Toen ik het water uit kwam was mijn werkdag alweer bijna over. Zoals gewoonlijk misten we weer een paar mensen terwijl we terug moesten. Ik mocht gelukkig weg zodat ik met Wouter mee naar huis kon rijden. We hadden best haast, want we zouden uiteten gaan met de patio.

’s Avonds lekker gegeten bij Old Dutch. Rond 9 uur hadden we pas ons eten. We waren met z’n 19e en de kok had maar 2 of 4 gaspitjes. Handig in een restaurant! Maar we hadden wel goed gegeten gelukkig.
Na het eten ben ik met Emma, Jorn en Clemens naar Cabana gegaan. Martine (collega van Pampus) had een lounge gereserveerd voor haar afscheid. Was gezellig!

Donderdag had ik maar een half dagje gewerkt. Ik had blaasontsteking gekregen die morgen. Samen met Frans moest ik flyeren bij pontjesbrug. Nou echt een succes haha, ik heb de helft van de tijd op een bankje in de buurt van de toiletten gezeten. Als ik stond deed het toch wel heel veel pijn, dus ik ben de rest van de dag lekker in bed gaan liggen. En een fles cranberrysap gedronken!

Die dag was Evi jarig. ’s Avonds was het heel gezellig en druk op de patio. En dit werd afgesloten met een stripper. Hahaha wat was dat leuk. Rond 12 kwam de bewaking langs om te zeggen dat we stiller moesten zijn. Had zo het gevoel van weekend, maar het was natuurlijk nog maar donderdag!

Vrijdagochtend niet zoveel gedaan. Beetje bij Kaylie gezeten en m’n was weggebracht. Het was haar laatste dag vrijdag. Snel hoor. Ben toch 3 maanden geleden met haar alleen hier aangekomen op de patio. Na afscheid te hebben genomen van Kaylie op Hato, ging ik met pap en Jari terug. Ze zijn hier een weekje op vakantie! Het hotel was nog een heel gedoe om te vinden. De plaats lukte nog in 1 keer, maar het hotel… pfoe. Uiteindelijk is er een Antalliaan bij ons ingestapt om ons de weg te wijzen naar het hotel. Ze hebben een mooi appartementje en een lekker zwembad, inclusief een bar in het water.

’s Avonds ben ik wat gaan eten bij Pampus en daarna heb ik Jari weer opgehaald. Met z’n alle wat gedronken op de patio en daarna richting Full Moon gereden. Sidney Samson draaide en het was weer een top feestje!

Zaterdag waren we toch wel heel erg brak, dus zijn die middag lekker bij het zwembad gaan liggen. Daar even in slaap gevallen en daarna boodschappen gedaan met ze. ’s Avonds wat eten gehaald bij chino en daarna vroeg gaan slapen!

Zondag met pap, jari en Clemens naar Zanzi gegaan. Lekker op het strand gelegen. Hoewel iedereen gek van de zon werd behalve ik. Jari heeft wel mazzel dat pap mee is, want als mam er was hadden we elke dag een ander strand opgezocht.
’s Avonds bij het barretje in het hotel een pizza gegeten en daarna zijn Jari en ik naar Wet&Wild gegaan.

Maandagochtend zijn pap, jari en ik naar de intocht van Willem-Alexander en Maxima gegaan. Eigenlijk bij toeval. Het was bijna bij mijn huis. De politie zei dat we het hek doormochten om te gaan kijken. Stonden we met z’n 3e in onze zomerkleertjes tussen de parlementsleden, die allemaal netjes in pak waren. Daar werden we toch wel een beetje snel weggestuurd haha. Maar we konden het verderop ook goed zien.
Daarna heb ik even m’n grot laten zien aan pap en toen zijn we het stadje in gegaan om een korte broek te kopen voor jari.

’s Middags lekker bij het hotel gelegen en even onder de dekens binnen gezeten. Wat voelt dat chill na 3 maanden!
Daarna met Emma en Jorn een hapje gegeten bij Pampus en toen snel doorgegaan naar het Brion Plein. Daar waren optredens voor Willem-Alexander en Maxima. Zo wat was dat druk! Met z’n alle op een reling kregen we toch wat mee en ben daarna lekker gaan slapen.

Dinsdag heb ik een dagje gewerkt. ’s Ochtends gingen papa en Jari mee op de tour en ik mocht ook mee bij Romy achterop de quad. ’s Ochtends reed het busje niet die ze op zou halen, dus ik ben gehaast nog naar het hotel gereden. En toen had ik mijn eerste bijna-dood-ervaring. Ik reed 80 en opeens stopte er een auto overdwars op mijn weghelft om over te steken. Ik moest vol op mijn remmen, remsporen op de weg, banden die je rook en m’n auto die uit viel. Was wel heel eng om die auto steeds dichterbij te zien komen. Daarna heb ik die man een klein beetje boel uitgescholden.
De tour was weer leuk en ook leuk om ze te laten zien wat voor werk ik doe. We kwamen weer Willem-Alexander en Maxima tegen. De derde keer in 2 dagen. Het is hier zo klein he!
Daarna heb ik nog 4 uurtjes gewerkt en toen papa en Jari opgezocht op Mambo. Daar nog even lekker gezwommen en toen zijn we terug gegaan naar het hotel.

Vrijdag gingen papa en Jari alweer weg. Was een gezellig weekje en leuk om alles te laten zien.
’s Avonds was er een strandfeest op Zanzi wat echt heel leuk was. De band Rigby trad op. Ik ken maar 1 liedje van ze, maar het was heel druk en een gezellige sfeer. Na het optreden kwam er nog een dj. Toen hebben Mitchell ik een tijd op een strandbedje gezeten want mijn blaasontsteking was weer terug, top. Maargoed heb een hele leuke avond gehad!

Zaterdag waren Evi, Lisa, Yasmijn, Bianca, Geertje en ik van plan om te gaan zwemmen in het Renaissance hotel. Beneden ging alles goed en wees een werkneemster ons de weg naar het zwembad. Maar eenmaal daar aangekomen leken we niet echt geloofwaardig en werd er naar ons kamernummer gevraagd. We hadden van te voren bedacht welke nummers we sliepen, maar ze hadden ook een namenlijst en dat ging net ietsje te ver om te gokken. Dus daar stonden we dan.. en toen zijn we eruit gezet haha. Daarna zijn we doorgereden naar piscadera. Daar lekker geluncht en nog even op het strand gelegen. Hoewel het een beetje regenachtig weer was tussendoor.

’s Avonds hadden we met 30 huisgenootjes de loko bus afgehuurd. Lekker 2 uur door de stad rijden met leuke muziek, drank en gezelligheid. Heb het heel leuk gehad en daarna zijn we afgezet bij Bermuda.

Zondag ben ik met Clemens naar Cabana gegaan. Daar zijn we al snel weggegaan en met z’n vrienden mee geweest naar Cas Abao. Ik had geen zin om zo ver te rijden, maar het was zeker de moeite waard. Echt een heel mooi strand! ’s Avonds daar de een na laatste aflevering penoza gekeken.

Vandaag weer aan het werk. Het is lekker rustig want het heeft net heel hard geregend dus er is geen tour meer op dit tijdstip. Nou dit was het weer, sorry voor het lange verhaal! xxxxxxxxxx

  • 26 November 2013 - 17:08

    Anita:

    Leuk om te lezen hoor je verhaal, wat grappig dat je Willem Alexander en Maxima verschillende keren hebt gezien, in Nederland gebeurt dat niet zo snel haha en ook top dat je een fijne week hebt gehad met pappa en Jari, vervelend van je blaasontsteking, hopelijk gaat het al wat beter. En wat je autorit betreft, gelukkig had je een engeltje op je schouder en kun je het nog navertellen :), tot de volgende keer, xxx

  • 27 November 2013 - 12:48

    Rina:

    Hey Manonneke, leuk hoor weer ff te lezen hoe het daar gaat met je. Echt eng idd met die auto! Heb het gevoel of je al eeuwen weg bent . Maar volgens mij zit je nu pas op de helft. Nou lekker voor je want hier is het koud, bah!! Spreek je snel weer en veel plezier verder in dat heerlijk warme land. Ben vet jaloers !!! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 17 Aug. 2013
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 12652

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2013 - 27 Januari 2014

Zon, zee, strand, feestjes én stage op Curaçao!

Landen bezocht: