Carnaval! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon - WaarBenJij.nu Carnaval! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon - WaarBenJij.nu

Carnaval!

Blijf op de hoogte en volg Manon

11 November 2013 | Curaçao, Willemstad

Afgelopen woensdag was het echt heel druk op stage. Er waren 2 cruiseschepen die dag, wat altijd heel druk is. Heb die dag van 8 tot half 8 gewerkt en kon meteen aanschuiven bij Pampus voor m´n lasagna hmm. Ik was blij toen die mensen rond 5 eindelijk allemaal op het strand waren en ik kon lunchen. Wat een drama met bandjes, tickets, veel mensen. Ik had 29 toeristen voor mezelf.

Donderdag heb ik veel in het busje mogen rijden op stage. Zo kan ik ook af en toe de pick-up doen. Was wel wennen hoor. Het rijdt heel zwaar. Maar ik vind het wel heel leuk. Lekker op de weg met airco en muziek. Gelukkig heeft er de hele dag wel een collega naast me gezeten. Wat ook wel handig is aangezien ik niet zo goed ben in de weg he. Denk dat de toeristen niet zo houden van de ghetto’s waar ik nogal vaak terecht kom als ik op een voor mij nieuwe weg rij.
’s Avonds weer gezellig uiteten geweest en ik was al vroeg in slaap gevallen. Was om 2 uur alweer klaar wakker en gelukkig was Mitchell net terug van uitgaan. Dus heb nog een uurtje buiten op de patio gezeten. Daarna weer lekker verder geslapen tot de volgende ochtend.

Vrijdag was het heel rustig op ’t werk en de dag ging wel lekker snel. Toen ik uit m’n werk kwam ben ik met Bianca en Lisa gaan shoppen voor carnavalskleding. Er was die avond een feest in Café de Tijd: pre-carnval. Na nog best wat gezoek, hadden we 5 witte jurkjes/shirts gekocht. Het waren eigenlijk shirts, maar de winkel was voor grote maten. Dus ik had een nieuw jurkje erbij. In de winkel daarnaast hebben we stiften gekocht en ’s avonds ons eigen outfits gemaakt. We gingen met z’n 5e als twister! Jorn en Emma waren ook heel leuk. Ze hadden van kleding gewisseld. Jorn was echt prachtig in een roze jurkje, make-up en speldjes in z’n haren.

Het feest zelf was ook gezellig. Echt te Nederlands, maar wel leuk! En eigenlijk bijna iedereen was wel verkleed. De hele avond alle Hollandse (carnvals) hits gehoord. Was een leuk feestje!

Dit weekend was het best mooi weer! Dat is niet zo gebruikelijk meer hier. Kut regenseizoen pfoe. Zaterdag lekker naar ’t strand zanzi gegaan. En ’s avonds heb ik gesport jaja. Ik ging insanity doen. Het was wel goed dat Emma naast me bleef staan want heb het wel volgehouden zo. Het is wel heel zwaar met deze hitte, maar wat voelt het chill om even te sporten! Hoewel ik nu als een malloot loop, maar heb het er maar voor over.

Zondag met Clemens en zijn vrienden naar Cabana geweest. Lekker zonnetje gehad! Rond 5 uur begon het wel opeens te hozen. Het duurde weer maar 5 minuten, maar het strand was wel vies daarna. Toen zijn we naar z’n huis gegaan en leuk penoza gekeken.

En nu is het alweer maandag, weer een nieuwe stageweek. Vanmorgen ben ik met een collega bij de pontjesbrug gaan flyeren. En nu kan ik lekker voor mezelf werken de rest van de dag. En heb net vrij gekregen voor vrijdag, want dan komen pap en jari al!

Bon siman allemaal xxxxxx

  • 12 November 2013 - 13:00

    Larissa:

    Tijd gaat echt snel he! Je zit alweer op de helft ongeveer en deze week komen je vader en Jari al. Echt leuk! Veel plezier met ze. Kijk uit naar je volgende verslag. xx

  • 16 November 2013 - 09:44

    Anita:

    Hoi Manon,

    ik ben ook weer bij met je verslagen :), top dat je het nog steeds naar je zin hebt en dat deze stage beter bevalt meis. Je vader en Jari zijn er inmiddels, een hele fijne week met ze, xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 17 Aug. 2013
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 12650

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2013 - 27 Januari 2014

Zon, zee, strand, feestjes én stage op Curaçao!

Landen bezocht: