Half weekje vrij & het politiebureau! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon - WaarBenJij.nu Half weekje vrij & het politiebureau! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon - WaarBenJij.nu

Half weekje vrij & het politiebureau!

Blijf op de hoogte en volg Manon

15 Oktober 2013 | Curaçao, Willemstad

Dinsdagochtend ben ik naar de dokter geweest. Ik moest een nummertje trekken en had nummer 60. Dus had er nog 9 voor me. Je hebt hier 3 uur lang spreekuur in plaats van op afspraak. Ik ben buiten tegen het muurtje lekker tijdschriften gaan lezen.

Toen ik binnen kwam was de dokter nog op de computer wat aan het typen met 2 vingers. Heb de hele kamer bestudeerd en maar eventjes mezelf gewogen. Gewoon hetzelfde als in Nederland, verbaasde me echt. Denk dat mijn spieren afgebroken zijn haha. Ga binnenkort een keer mee boksen, wil wel weer sporten!

De dokter kwam tot de conclusie dat het niet goed was wat ik had, maar dat het wel veel voor kwam hier. Ik kreeg antibiotica mee (net als de rest van het eiland) en ben daar meteen die dag mee begonnen. Het kostte maar 5,80 gulden en in Nederland kreeg ik het niet eens toen ik doodziek was van een voorhoofdsholteontsteking. Maar ik vond het wel chill. Ben er alleen heel misselijk van geworden en het heeft uiteindelijk niet geholpen. Heb nog steeds veel pijn, maar het is in vlagen waardoor ik maar een paar keer op een dag even dood ga en daarna weer kan functioneren.

Woensdag heb ik me ziek gemeld. Veel gerust en ’s middags even wat gedronken bij Miles met Bianca. ’s Avonds kwamen er 4 nieuwe bewoners. Waarvan 3 jongens, eindelijk! Is wel even goed en gezellig voor de groep.

Donderdag hoefde ik me niet ziek te melden want het hele eiland was vrij. Het was 10 oktober en op die dag vieren de bewoners “Onafhankelijkheidsdag”. Zo wat een chill en leuk dagje was dat. Al in de ochtend ben ik richting St Tropez gegaan. Er was daar een poolparty die tot ’s avonds 10 uur doorging. Heerlijk met wat andere studenten op een groot waterluchtbed gezeten. Ben voor het eerst weer een klein beetje verbrand door die antibiotica, maar in de avond was het alweer bruin gekleurd. Maar dat was echt heel chill. En we hebben wilde doflijnen gezien!! Ze zwommen in een groepje langs onze kust. Heel leuk om te zien.

Om 2 uur begon het feest en was het heel gezellig. Ben tussendoor een uurtje op bed gaan liggen omdat ik weer ziek werd, maar voor de rest was het heel leuk. ’s Avonds ging ik thuis even wat eten. Ik ben 1 slipper kwijt geraakt dus ik had die van iemand anders geleend. Maar die moesten nog terug. Dus ben na het eten in mijn eentje terug gegaan naar het feest. De rest van de patio was al thuis, maar ik ben nog best lang gebleven. Was gezellig! Mijn slipper nog niet gevonden dus toen zijn we met z’n 6e op de achterbank naar huis gereden. Ach ik lag wel lekker bovenop.

Thuis ben ik gaan slapen, maar werd om 1 uur ’s nachts weer wakker van ellende. Toen maar in mijn pyjama bij Miles gezeten. Lekker even gewhatsappt aangezien het bij jullie alweer ochtend was. De volgende ochtend alweer om 7 uur wakker. Was nog een dagje thuis gebleven.

Weer een beetje op bed gelegen, bij Miles gezeten en ’s avonds echt heerlijk uiteten bij Pampus met Jorn, Jurassic, Geertje, Wouter2 en Matthijs2. Ik kon niet kiezen wat ik wilde dus ik heb met Wouter eerst samen 1 spaghetti gegeten en toen samen 1 patat en kip. Was gezellig en echt goed gegegeten!

Zaterdagochtend ben ik gaan hardlopen. Was dit keer alleen dus heb overal gezeten eigenlijk haha. De pontjesbrug was ook open en dat duurde wel 20 minuten. Die gaat niet op en neer, maar die gaat zijwaards open. En heel traag, maar zat wel lekker aan het water daar! De rest van de dag met de patio naar Zanzibar! We hadden geparkeerd bij de winkel (dan hoef je niet te betalen) en zijn via het hotel naar het strand gelopen. Maar de security zag ons en belde met een collega. Toen maar snel mijn shirt uitgedaan aangezien die knalgeel was en nogal opviel. We zijn toen niet herkent en hebben weer een chill dagje gehad.

Zondag aan het strand bij Wet&Wild gelegen. De dag waar het in Nederland alleen maar heeft geregend. Gelukkig is het hier elke dag 32 graden en bijna altijd zonnig! In de winter gaat het wel 3 hele graden afkoelen pfoe.
Tussendoor even thuis gegeten en toen ’s avonds uit bij Wet&Wild. Maandag weer naar werk en ’s avonds uiteten bij Pampus.

Vanmorgen toen ik naar mijn werk wilde gaan, zag ik dat mijn dak van de auto open was. Er is ingebroken. Echt super kut. Mijn hakken zijn gejat, de radio en een blikje drinken. Hoe skeer kun je zijn?! Gelukkig kwam ik Yasmijn tegen op straat en zijn we samen naar Wereldstage gelopen. Daar wat telefoontjes gedaan en toen ben ik zelf naar het politiebureau gegaan. Op het bureau vertelden ze dat ik terug moest naar de plek waar het is gebeurd en dan de politie moest bellen. Dus dat maar gedaan en toen kwam er politie langs. Even naar de auto gegekeken en toen moest ik weer mee terug naar het bureau.

Zo wat duurde dat lang daar, maar heb me echt vermaakt. Die man deed van alles tussendoor en hij was nogal traag. Maargoed of ik nou daar zit of op mijn werk. Op een gegeven moment zat ik met 3 politieagenten op het kantoor. Geen van allen had zin in de telefoon die ging. Eerst nam de eerste op en die gaf hem al snel door. De tweede man zei niet eens iets en gaf hem aan de derde. Deze praatte wel even, maar toen kreeg ik hem maar in mijn hand gedrukt haha en ben ik verder gaan bellen met die man aan de lijn. Het was een man die 1 keer per week belt naar het noodnummer (911) en dan gaat ie vertellen over dat er respect moet zijn en dat je in de knieen mag schieten ofzo. Ik heb maar slap meegeluld. Maargoed heel gezellig dus op het politiebureau. Na een paar uur stond ik weer buiten en nu hoef ik nog maar 3 uurtjes te werken. Doeeeei xx

  • 15 Oktober 2013 - 21:17

    Larissa:

    Echt kut dat je zo veel last hebt van je buik steeds. Hoop dat dat wel weer weg gaat zakken binnenkort. Je bent wel een mongool hoor met je bellen op het politiebureau. Maar dat zou ik waarschijnlijk ook hebben gedaan:p

    Geniet maar lekker van t mooie weer want hier is t echt kut! xx

  • 16 Oktober 2013 - 07:00

    Anita:

    Inderdaad wel heel erg balen dat je buik nog zo'n pijn doet meis, beterschap. En je bent me er wel eentje hè haha, moest ook lachen toen ik dat las van dat bellen op het politiebureau, je was weer even onder de pannen. Heb je nog wel spullen over Manon? Is al aardig wat gestolen hè inmiddels? Wat dat betreft wel een beetje eng eiland. Maar lekker veel zon :), tot de volgende keer Manon, xxx

  • 16 Oktober 2013 - 14:36

    Manon:

    Ja je buik is een ramp! Maar ben wel echt blij dat je je verder goed vermaakt!! Haha wat een zooitje bij de politie daar... Wel gezellig!! Sterkte met je buik xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 17 Aug. 2013
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 12659

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2013 - 27 Januari 2014

Zon, zee, strand, feestjes én stage op Curaçao!

Landen bezocht: