Christoffelberg, de launch & heel veel sushi! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon - WaarBenJij.nu Christoffelberg, de launch & heel veel sushi! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon - WaarBenJij.nu

Christoffelberg, de launch & heel veel sushi!

Blijf op de hoogte en volg Manon

08 Oktober 2013 | Curaçao, Willemstad

Zo het is lekker druk geweest, maar heb eindelijk weer tijd voor een verhaaltje over de afgelopen 2 weken. Sorry voor het lange verhaal!

Maandag was een chille werkdag. Ik had de ochtend op kantoor gewerkt en de middag mocht ik naar Otrobanda om t-shirts te regelen voor de launch. Toen ik weer thuis was, kon ik nog terug naar kantoor maar ik vond dat dat niet heel veel moeite meer had. Gelukkig mocht ik thuis verder werken. Dit heb ik heerlijk bij het zwembad gedaan in St Tropez! Sem, Lisa en Bianca waren ook weer vrij, dus was wel gezellig. ’s Avonds bij pampus gegeten en daarna vergaderd. Omdat wij daar werken (lees half uurtje per week vergaderen) mogen we er 3 keer per week gratis uiteten. Het restaurant ligt achter ons huis, dus echt super chill.

Dinsdag in de pauze naar Mangusa geweest met Mitch. Hebben bijna een uur rond gelopen weer. Echt leuk daar! Gewoon een supermarkt maar toch.
’s Avonds met een grote groep naar Cinco geweest. Ik was daar nog nooit geweest dus moest maar een keertje mee. Je kan daar een uur lang voor 15 gulden onbeperkt drinken. Normaal drink ik bijna niks of gewoon niet door de weeks, maar hier toch maar even m’n geld eruit gedronken. Was wel gezellig! Daarna lekker bij maccie gegeten.

Woensdag ben ik met Kaylie gaan hardlopen. Was even lekker weer. Het is hier echt leuk om hard te lopen omdat je zoveel ziet. Er waren terrasjes met live muziek, de pontjesbrug is altijd leuk om te zien en er was een super groot cruise schip. Bij dat schip hebben we een tijd gezeten. Daarna weer lekker terug gerend.

Donderdag was m’n laatste werkdag van die week. ’s Avonds ben ik naar best buy geweest met Mitch, Sem, Wouter en Kaylie. Echt zo apart die marketing af en toe hier, ze hadden gewoon een actie op de sigaretten. Als je 2 pakjes marlborro kocht, kreeg je er 3. Zat helemaal in een promotieverpakking.

Donderdagavond gingen we uit in Bermuda. Was niet bijzonder, maar wel heel gezellig. Mitchell en Wouter waren er al voor 12e uitgezet. Heb echt gelachen en met een grijns op m’n gezicht het verhaal aan de rest verteld. Je kan binnen radje draaien. Daarmee kun je bijvoorbeeld drank winnen, maar er kan ook staan dat je 3 drankjes moet bestellen. Dat laatste had Mitchell dus en daar was hij het niet mee eens. Hij bestelde niet en toen kwamen er 3 secuirity mensen hem de club uitzetten. Hahaha. Maar achteraf begrijp ik het wel, want die vrouw achter de bar speelt vals. Maargoed wij hebben een leuke avond gehad!
’s Nachts was er ruzie hier in de straat waar iedereen wakker van is geworden. Ik was net 5 minuten binnen dus ben naar buiten gegaan om te vragen wat er aan de hand was. M’n 2 buurmeisjes hadden ruzie met een groep jongens. Na een uur en een hoop sensatie verder was het over en ben ik lekker gaan slapen!

Vrijdag was het weekend! Super chill. Ik ben lekker met Kaylie gaan winkelen in Punda. Wat leuke dingen gekocht en daarna ons klaargemaakt voor St Tropez. Daar lekker de rest van de middag gelegen en ’s avonds met z’n alle eten gehaald. Die avond ging ik al om 10 uur naar bed want de wekker ging de volgende dag al om 6.15!

Zaterdagochtend vroeg opgestaan. We gingen met alle meisjes van onze patio de Christoffelberg beklimmen. Om 7 uur zouden we hier vertrekken.
De berg was echt hoog en we hebben er 1,5 uur over gedaan denk ik. Normaal doen mensen er een uur over om boven te komen, maar bij ons was dat even ietsje anders. We zijn vaak gestopt omdat we met een grote groep waren. We begonnen met z’n 8e en zijn uiteindelijk met z’n 5e tegelijk boven gekomen haha. 1 iemand was halverwege terug gegaan en die andere 2 kwamen een kwartiertje later achter ons aan. Toen we eenmaal boven waren was het wel echt vet dat we het bereikt hadden. Daar lekker een tijdje gezeten en wat foto’s gemaakt. Die wind boven was heerlijk. En toen weer terug. Daar heb ik het meeste spierpijn van. Hoe hoger je op de berg kwam, hoe zwaarder het werd. Er waren allemaal rotsen waar je overheen moest klimmen. Op de terugweg ging dat niet zo soepel waardoor ik naar beneden gleed. Niet ver en niet eng hoor, maar voel nog m’n armspieren van het tegenhouden!

Toen we allemaal beneden waren, zijn we wat koud drinken gaan kopen bij het barretje. Daar kregen we autopech. De auto startte niet meer. Na een half uur kwam de man van het autoverhuurbedrijf eindelijk en hebben ze de motorkap geopend. Het bleek dat er een schroefje los zat. Ze konden ons wel vermoorden haha, maar dat zien wij toch niet. Nadat het aangedraaid was, konden we weer verder en zijn we richting Playa Lagun gegaan. Daar zouden we een tour gaan doen richting de blauwe kamer.

We werden daar met de boot opgehaald en hebben een stukje gevaren richting de grot. Daar zijn we de boot afgedoken en naar de blauwe kamer gezwommen met onze snorkelset. Het was wel mooi, maar echt niet bijzonder. Ik had het veel mooier verwacht. Het was eigenlijk gewoon een grot en punt. Daarna werden we weer met de boot opgehaald en zijn we naar een zwart strand gevaren en daar de boot weer uit gegaan. Er lag daar een schip op de bodem in de buurt. De weg erheen was wel heel mooi om te snorkelen, de vissen waren zo dichtbij! Daarna weer opgehaald en toen zijn we richting huis gegaan.

Lanesch en Kristen moesten nog langs de autodealer en daar zijn we zo’n 3 uur gebleven. Ik had daar in het begin geen zin in en was wat moe dus ben lekker een uur lang op de achterbank van de auto gaan slapen. Daarna was het wel gezellig! Toen ons klaargemaakt voor Bermuda en daar zijn we uitgegaan.

Zondagmiddag heb ik met 2 collega’s de botika (drogisterij/apotheek) versierd. Maandag was de launch van ons spaarsysteem al! Hebben overal ballonnen opgehangen en het zag er goed uit. Ervoor en erna lekker gezwommen bij St Tropez.

Maandagochtend was de launch dan eindelijk. Ik stond vooraan in de winkel achter een versierde tafel met de laptop. Afgelopen week hebben we klanten aangemaakt. Het loopt echt supergoed. Na dag 2 hadden al 292 mensen een pasje van ons. We zitten nu op de 600 geloof ik. Ik vond het leuk werk afgelopen week. Het waren super lange dagen (van 10 tot 10), maar ik ben de hele tijd onder de mensen geweest en dat bevalt me toch meer dan op kantoor achter een computer. De dagen gingen lekker snel! Ik heb geholpen met de pasjes in de botika en in het sushi-restaurant. Dus die week lekker 3 keer sushi mogen eten hmm!

Ik had elke dag pauze van half 3 tot 6 dus heb lekker veel tijd gehad voor mezelf aangezien iedereen werkte rond die tijd. Maandag wat fruit gehaald met Mitch op de float market en de rest van de week heb ik vooral films gekeken en af en toe een siesta, heerlijk! En een pauze op het strand gelegen omdat ik met m’n stagebegeleider moest skypen. Ik heb geen goedkeuring gehad van school om over te stappen, dus ik ga er het beste van maken hier. Denk en hoop dat er wel wat meer te doen is nu het product zo goed loopt.

Zaterdag was het eindelijk weekend en zijn we heerlijk naar wet&wild gegaan. Even goed bijgekleurd. ’s Avonds wat eten afgehaald en daarna weer uit in Bermuda.

Zondag met z’n alle bij St Tropez gelegen. Was weer een chill dagje. Toen we thuis kwamen en gingen douchen, kwam Yasmijn naar buiten. Haar haar was groen. En ze kreeg het er niet uit met wassen. Mijn bikini was ook geel bedacht ik me toen en dat hadden nog 2 meisjes. Daarna zag ik Kaylie d’r haar en dat was pas erg. Ook gewoon echt heel groen. Ik zou gaan huilen als m’n haar groen was maargoed, gelukkig heb ik donker haar en zie je het niet. Er blijkt dus iets in het water bij St Tropez te zitten. Wij die avond terug gegaan en het haar en de bikini’s laten zien. Zij krijgen gelukkig een kappersbeurt en wij nieuwe bikini’s als het er niet meer uitgaat. Wel vies hoor!

’s Avonds was echt een vet feest. Cabana bestond 5 jaar en dat hebben ze goed gevierd. Aan de zee was een stage opgebouwd en daar draaide een goede dj. Het was super druk en de lichten en muziek waren echt goed. Het sloot af met mooi vuurwerk. Daarna nog een tijdje naar Wet&Wild geweest. Waar het ook heel gezellig was. Vandaag heb ik naar m’n beeldscherm lopen staren op het werk zo moe was ik. Maar het was wel echt een top feest.
Vanavond bij Pampus gegeten en daarna vergaderd, was ook weer gezellig. Zo lekker op tijd slapen en morgen ochtend naar de dokter. Kan nog gewoon alles doen, maar heb met vlagen echt veel pijn waardoor ik op de grond moet liggen tot het wegzakt. En overal waar je maar een ontsteking kan hebben, heb ik wel een dagje gehad afgelopen 2 weken. De pijn gaat niet meer vanzelf weg, dus ga maar even langs. Ben benieuwd hoe het hier gaat. Nog maar 2 dagen stage en dan alweer vrij. Donderdag is er onafhankelijkheidsdag en daarom is er een poolparty bij St Tropez, wel leuk denk ik! Nou ik hoop dat jullie tot het einde zijn gekomen en zal het volgende keer ietsje korter houden, doeeei!

  • 09 Oktober 2013 - 06:50

    Anita:

    Hoi Manon,

    ik had je verhaaltjes al gemist, we zijn weer helemaal bij hè? Je hebt een leuk verslag geschreven meis, volgende keer iets korter vind ik wel een goed idee, onthoud niet alles op de vroege morgen haha. Wat heb je een leuke dingen gedaan allemaal. fijn dat je je draai nu gevonden hebt op je stage. Hopelijk gaat het gauw beter met je gezondheid meis, ben benieuwd of de dokter iets heeft kunnen vinden. Tot de volgende keer,

    liefs Anita

  • 09 Oktober 2013 - 09:29

    Larissa:

    Hola kindje,

    Leuk verhaal hoor! Duurde even voordat ik alles gelezen had maar je hebt lekker veel leuke dingen gedaan gelukkig.
    Vind je wel grappig met je 12 uur werk en 3,5 uur pauze tussendoor:p Dan blijft er nog maar 8,5 uur over.

    Moet je snel weer spreken hoor! xx

  • 09 Oktober 2013 - 10:04

    Andrea:

    Ik denk alleen maar wat moet jij afkicken als je weer thuis bent kindje. Altijd wel iemand bij je,

  • 09 Oktober 2013 - 17:41

    Rina:

    Onwijs wat een verhalen weer. Leuk hoor. Je verveelt je geen moment. Echt gezellig allemaal!! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 17 Aug. 2013
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 12648

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2013 - 27 Januari 2014

Zon, zee, strand, feestjes én stage op Curaçao!

Landen bezocht: