Alweer 3 weken op Curacao! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon - WaarBenJij.nu Alweer 3 weken op Curacao! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon - WaarBenJij.nu

Alweer 3 weken op Curacao!

Blijf op de hoogte en volg Manon

13 September 2013 | Curaçao, Willemstad


Het is al weer vrijdag en over 7,5 uur heb ik weekend! Bijna het hele weekend is al volgepland en ik heb er super veel zin in!

Dinsdag had ik met mijn baas een afspraak bij een bedrijf om te praten over het nieuwe product. Ik heb 3 keer die hele weg afgereden om het te vinden, maar ik zag het echt niet. Die mensen hier kennen ook echt de weg niet als je het vraagt, super raar. Zo groot is het niet! Maar goed 20 minuten te laat kwam ik binnen en hebben we alles besproken. Vond het wel echt leuk om even weg te zijn van de computer!

’s Avonds ben ik met Jerasic, Jorn en Yasmijn wat gaan drinken bij Pampus. Dat is een boot wat achter ons huis ligt. Het klinkt heel skeer, maar het ziet er super luxe en mooi uit. Een man die daar werkt vroeg of we in de feestcommissie wilden. Wij een formulier invullen en ik deed dat met het idee van ik kan altijd nog zeggen dat ik het niet doe. Nou woensdag kwam Bowie onze patio op en we stonden op de lijst hoor. Met z’n 10e gaan we een feest organiseren dus! Gisteren hadden we onze eerste meeting. Als loon mogen wij daar deze maand gratis drinken en we krijgen de omzet van de kaartverkoop. Dus als het goed loopt, verdienen wij ook goed. Ik ben benieuwd, maar zal het even aankijken!

Woensdag uit het werk ben ik met Evi en Yasmijn naar een villa geweest. Een vriend van Yasmijn woont daar met nog 4 andere vrienden. We hebben de hele villawijk afgereden voor we het eindelijk vonden, maar we zijn aangekomen! Ze hebben het echt super luxe voor hetzelfde geld als wat ik betaal. Het zwembad alleen al. Maar toch zou ik de gezelligheid van onze straat niet willen missen. Daar wat gedronken en later richting huis gegaan. Ik lag half te slapen op de achterbank, maar ik had van te voren echt zin om naar Cabana te gaan. Dus ben toch maar even mee uit gegaan!

Donderdag ochtend ging ik voor het werk langs het CBS. Ik liep al in de goede straat, maar ook daar wist weer niemand welk gebouw ik moest hebben. Na 20 minuten lopen maar Mitchell gebeld of hij het exacte adres op kon zoeken. Toen heb ik het gelijk gevonden. Het zit vlakbij de pontjesbrug en er zit iets van de regering en de gouveneurswoning in. Op diezelfde binnenplaats zat ook het CBS. Wel leuk om een keer langs te gaan bij zo’n gebouw. Ik heb wat kopieën meegekregen zodat ik daar die middag mee verder kon werken.

Op de terugweg liep ik over de float market. Dat zijn allemaal boten uit Venezuela die aanmeren en daarop groente en fruit verkopen. Serieus na 3 minuten had ik al 2 dingen gekocht. Ze stoppen alles in je hand. Ik keek alleen maar naar een meloen en die man had het al gepakt voor me. Omdat het maar 1 gulden was, vond ik het wel goed. Maar na 3 kraampjes ben ik maar aan de andere kant van de weg gaan lopen voor ik de hele markt leeg had gekocht!

Tussen de middag gaan zwemmen bij Rock Beach met Kaylee en Sem. Dit zit direct achter ons huis. Het is niet echt een strand, maar als je over de rotsen klimt kun je in de zee zwemmen! Was wel even lekker. Toen snel wat gegeten, gedoucht en terug gegaan naar mijn werk. Deze dag ging wel snel doordat ik ook wat buiten de deur heb kunnen doen! Verder nog 2,5 uur met mam geskyped en ook nog met Rina & Larissa. Die mij na lang praten heel aardig op gingen hangen.

Vanmorgen door de wekker heen geslapen. Hij is wel afgegaan, maar echt super zacht. Lekker van kwart voor 10 tot kwart voor 8 geslapen dus. Had het echt even nodig! Snel wat gegeten, tanden gepoetst en toen naar het werk gegaan. Zag er heel charmant uit in mijn bril, haar in een knot en geen make-up. Maar ik was daardoor maar een kwartiertje te laat! En ik blijf vanmiddag een kwartiertje langer, dus is wel goed.

Ik zit nu precies 3 weken op Curacao en de tijd vliegt echt om. Over een weekje zit ik al weer op 1/5e!

Fijn weekend allemaal xxxx

  • 13 September 2013 - 17:01

    Moos:

    Hee manon,

    Ik heb je verslagen gelezen, had dat nog niet gedaan maar nu weet ik ook wat je daar op dat heerlijke eiland meemaakt!
    Fijn dat je het naar je zin hebt, geniet ervan en fijn weekend. xx

  • 17 September 2013 - 14:35

    Rina:

    Haha manon zo grappig op de markt. Leuk hoor weer om te lezen. En gaaf hoor om in de feestcommissie te zitten. Echt leuk om te lezen ook dat je met zoveel mensen om gaat! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 17 Aug. 2013
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 12655

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2013 - 27 Januari 2014

Zon, zee, strand, feestjes én stage op Curaçao!

Landen bezocht: