M’n eigen halve cabrio! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon - WaarBenJij.nu M’n eigen halve cabrio! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon - WaarBenJij.nu

M’n eigen halve cabrio!

Blijf op de hoogte en volg Manon

05 September 2013 | Curaçao, Willemstad

Dinsdagmiddag kwam Mitchell me gelukkig ophalen uit het werk, waardoor ik weer een dag niet met de bus hoefde! Thuis even snel spathetti erin gedaan en daarna met Kaylie m’n auto geregeld. Ik had van de barman van Miles een adres van iemand gekregen. Daar heb ik nu mijn auto bij gehuurd. Kaylie en ik hebben Bas, de verhuurder, ’s avonds thuis afgezet en daar de contracten ondertekend. Gelukkig dat ze mee was, want ik had nooit de weg terug naar Punda gevonden.

De auto heeft wat opstart problemen waardoor die in het begin uitvalt als de motor nog niet lang genoeg warm heeft gedraaid. Dat is vooral heel kut met de hellingproef aangezien ik achteruit rol als ik op wil trekken. Maar als ie eenmaal draait, gaat het goed.

Ik heb de afgelopen 2 weken veel meegereden met anderen waardoor ik de verkeersregels nu ken. Voor zo ver er regels zijn. Zo heeft de rechtdoorgaande hoofdweg altijd voorrang, rechts voor kennen ze niet. Als je op de rotonde rijdt en er kruist een rechtdoorgaande weg, moet je stil gaan staan in het rondje. Wachtend tot je de rotonde kunt verlaten. Echt super raar. Verder zijn er geen snelheidslimieten en is het normaal om dronken te rijden. En te toeteren! Ze toeteren voor alles. Als iemand 2 tellen te laat optrekt of gewoon als ze weer een bekende zien, wat hier nogal vaak gebeurd. Curacao staat bekend om het chille en relaxe, maar de mensen zijn echt ongelooflijk ongeduldig in het verkeer. Ook wordt er gewoon midden op de weg kranten verkocht. Of midden op de weg geparkeerd met 3 auto’s naast elkaar. Ik lach het verkeer op die momenten echt uit hoor.

Woensdagochtend lekker met m’n eigen auto naar het werk gegaan en ik had het in 1 keer gevonden! Op het werk ben ik nu nog veel verder, heb zelfs al een onderzoeksopzet af. Heb nog nooit zoveel gedaan in 3 dagen aan project. Over een half uurtje komt er een deskundige met mij mijn launch plan bespreken. Kan ik daar weer mee verder zo.

Schaamde me wel dood op het werk hoor gister. Een collega en ik gingen voor de 2e keer naar de drukkerij voor t-shirts die we hebben laten drukken voor de launch. Het was nog steeds niet af, dus nu heb ik gister een ander bedrijf gebeld. Het is heel anders zaken doen hier. Het zou maandag middag al af zijn.. Maargoed we gingen in mijn halve cabrio naar de drukkerij toe. Nou die hele auto heeft onderweg heen en weer geschokt en ik heb zelfs spook gereden. Wat een drama. Het is voor mij ook wennen, maar vaak ligt het ook echt aan de auto. De rest van de ritjes zijn gelukkig helemaal goed gegaan.

Woensdag uit het werk weer snel spaghetti erin gedaan en toen bij Miles even op de wifi gezeten. Een half uurtje met Daan geskyped en toen maar weer terug naar de patio gegaan. Alleen Samir was er, want de rest was uiteten. Aangezien ik wat wilde doen, zijn we hard gaan lopen! Het was al rond 8 uur ’s avonds. Dus het was donker en ietsje minder warm. We zijn over de pontjesbrug gelopen, naar een super mooi groot cruiseschip en toen langs de pleintjes waar mensen aan het eten waren terug. Schaamde me dood in m’n ajax shirt tussen al die uitgaansmensen haha. Maargoed het was leuk om weer te sporten! Na 3 kwartier waren we terug. Lekker gedouched en toen op de patio gezeten met Wouter, Mitchell, Sem en Kaylie. Ze gingen allemaal naar Cabana, dus ik besloot ook maar gezellig mee te gaan. Na elke dag van 8 tot 5 te werken, voelde het echt heerlijk om weer met een drankje te dansen tussen de palmbomen. Het was super gezellig, maar besloot toch maar om even voor 12e naar huis te gaan vanwege stage. Goed he?!

Ik hoorde dat het bij jullie ook mooi weer is deze week. Lekker hoorrrr. Ik ben na 4 dagen kantoor al aan het vervellen, het wordt tijd voor weekend!

xxxxx

  • 06 September 2013 - 06:26

    Anita:

    Heel goed meis, haha. Je hebt wel beschermengeltjes nodig daar hè in het verkeer? Heel apart hoe ze daar rijden. Pas goed op jezelf lieverd en ga maar weer lekker genieten van het mooie weer en het weekend, have fun, xxx

  • 06 September 2013 - 16:44

    Rina:

    Haha wel grappig manon dat auto rijden. Leuk ook voor diegene die naast je zat haha . Eigenlijk is dat auto rijden dus gewoon russisch roulette!! Zo te horen heb je het nog steeds super gezellig. Veel plezier dit weekend x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 17 Aug. 2013
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 12651

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2013 - 27 Januari 2014

Zon, zee, strand, feestjes én stage op Curaçao!

Landen bezocht: