Sorry oma, ik heb gelift! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon - WaarBenJij.nu Sorry oma, ik heb gelift! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon - WaarBenJij.nu

Sorry oma, ik heb gelift!

Blijf op de hoogte en volg Manon

03 September 2013 | Curaçao, Willemstad

Zaterdagochtend heb ik eindelijk werkschoenen gekocht. Toen ik het de vorige keer vroeg aan een medewerker kreeg ik van die lelijke dichte fabrieksschoenen aangereikt. Maar ik werk gewoon lekker op nette open schoentjes met een sleehakje. Verder werken ze hier gelukkig gewoon in een t-shirtje en niet in een pak.
Na het winkelen, zijn we met veel studenten naar Zanzibar gegaan. Heerlijk gezond, gezwommen en eventjes getennist met Mitchell. Er kwamen steeds meer stagiaires naar dat strand, dus het was leuk druk! Op de terugweg even paar boodschappen gedaan. Een klein pakje yoghurt was al 10 gulden, dus heb niet zoveel gekocht. Toen een hele omweg gemaakt naar Mitchells huisje. Die konden we natuurlijk niet vinden. Daar aan het zwembad gewacht met Kaylie terwijl er vleermuizen over het water bleven vliegen!
‘s Avonds had Evi voor ons allemaal gekookt en het was echt heerlijk. Pasta natuurlijk. Maar dit keer wel luxer met spinazie jaja. Toen met een groep spelletjes gedaan en daarna met z’n alle richting Bermuda gelopen. Yellow Claw was er. Van te voren zat ik ‘s middags al te genieten van die heerlijke muziek. Oke, wat een herrie. Dat wist ik al hoor, maar wilde toch wel mee. Kaylie en ik waren nog voor 2 uur thuis haha. Met z’n 2e een hele zak chips leeggegeten op de patio en toen maar naar bed gegaan.
Zondag met Kaylie en 2 nieuwe meisjes van ons complex (Bianca en Yasmijn) naar Saint Tropez geweest. Daarna gingen Kaylie, ik en 3 nieuwe jongens boodschappen doen. Serieus na 3 kwartier rijden, kwamen we water tegen. Wat dus betekent dat je aan de andere kant van het eiland terecht bent gekomen. Toen maar weer teruggereden en vonden we een Albert Heijn. ‘s Avonds laat nog even gezellig nagezeten bij Miles met Mitchell en Kaylie.
Gister om 8 uur begon mijn eerste stagedag. Gelukkig had Wouter (nieuwe jongen van onze patio) aangeboden mij te brengen, omdat hij toch vroeg wakker zou zijn. Na 40 minuten kwamen we aan. Natuurlijk verdwaald. We reden eerste op de goede weg, maar zijn halverwege omgekeerd omdat ik dacht dat we fout reden. Het bedrijf lag gewoon iets verder op diezelfde weg.
Ik ben op het werk vooral met m’n opdracht van school bezig. Die gegevens heb ik namelijk nodig om een goed launch plan te schrijven voor het nieuwe product. Ik heb al een DESTEP, concurrentie analyse en marketingcommunicatieplan. En ik denk dat die 3 morgen zo goed als af zijn. Het gaat super snel en ik heb het gevoel dat ik deze maand wel klaar ben met mijn opdracht eigenlijk. Op de telefoon opnemen na, werk ik niet mee met het bedrijf. Het is heel ict-achtig en daar heb ik geen verstand van. Gister ochtend zijn we wel naar de apotheek gereden waar de baas vaak werkt. Hebben even besproken waar ze tegen aan lopen en wat precies de bedoeling is. Daarna naar de dokter gereden want daar was de bliksem ingeslagen. Hebben we de computer gemaakt. Nja hij, ik heb in de wachtkamer gewacht. Verder zit ik van 8 tot 5 aan project!
Terug zou ik met de bus gaan. Ik wist natuurlijk niet welke dus ik vroeg het aan een vrouw die langs de weg liep. Ze vertelde dat haar nicht haar af zou zetten bij Punda en of ik ook mee wilde. 2 vrouwen kunnen niet eng zijn toch? Uiteindelijk reed ik met een man en die mevrouw mee maargoed. Had van te voren snel het huisadres en het kenteken gesmst naar Mitchell. Weten jullie in ieder geval wie mij ontvoerd heeft. Maar ik ben keurig thuis afgezet en was super blij met de lift.
Op de patio is het nu heel druk en ik vind het echt gezellig. Uit stage kom je meteen wel iemand tegen. Dus voordat je binnen bent heb je al eventjes lekker gepraat met iedereen. We hadden allemaal honger dus Nout, Yasmijn, Bianca en ik zijn naar de Albert Heijn gereden. We gingen die avond samen wraps maken. Daarna nog met best veel buiten gezeten.
Het is wel slecht weer afgelopen 2 dagen. Code oranje met een orkaan ofzo. Maak me er niet zo druk over. En heerlijk dat het slecht weer is aangezien ik toch binnen zit. Anders is het zonde! Als het het weekend maar weer volop zon is. We zijn van plan om zaterdag de witte stranden op te gaan zoeken in Westpunt!
Vanmorgen 20 minuten op de bus gewacht die niet kwam. Gelukkig kwam ik Kaylie op straat tegen en die bracht me. Vanmorgen was ik maar 5 minuten te laat! Vanavond krijg ik waarschijnlijk mijn auto.
xxxx

  • 04 September 2013 - 06:48

    Anita:

    goeie titel Manon, gelukkig heeft oma geen internet haha. Wel slim van jou om het kenteken op de foto te zetten, gelukkig is het goed gegaan meis. Ben net wakker en heb nog niet veel inspiratie om te schrijven haha.
    Ik wens je een fijne dag en tot de volgende keer, dikke kus Anita

  • 21 Augustus 2014 - 16:51

    Joey Post:

    Manon!

    Ik heb de DESTEP-analyse nodig van Curacao. Zou jij die kunnen sturen? groetjes

  • 21 Augustus 2014 - 16:52

    Joey Post:

    joeypost1@hotmail.com

  • 13 Februari 2015 - 16:07

    Sha:

    Zou je me die DESTEP- analyse ook kunnen sturen ?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 17 Aug. 2013
Verslag gelezen: 930
Totaal aantal bezoekers 12654

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2013 - 27 Januari 2014

Zon, zee, strand, feestjes én stage op Curaçao!

Landen bezocht: