- - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon - WaarBenJij.nu - - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon - WaarBenJij.nu

-

Blijf op de hoogte en volg Manon

17 December 2013 | Curaçao, Willemstad

Bonochi allemaal! Hier weer een verhaaltje uit het zonnige Curaçao

Vrijdag gewerkt tot half 5 en ’s avonds lekker uiteten geweest bij Pampus. Daarna ben ik met Jorn en Emma naar Rif Fort gegaan. Een chill vrijdag avondje. Er was daar live muziek en mensen uit het publiek dansten salsa. Heel gezellig en lekker even wat gedronken.

Zaterdagochtend waren Emma en ik al om 7 uur wakker, dus toen besloten we maar om te gaan winkelen. Dit keer bij Salina en daar had je veel leuke winkels. De mode loopt hier wel achter hoor. Je moet goed zoeken voor je iets leuks vindt. Maargoed winkelen blijft leuk en heb toch wat leuks gevonden!
Daarna lekker bij het zwembad gelegen met wat huisgenootjes. Was gezellig, maar wel slecht weer. Nja 30 graden met wolken. Voor jullie natuurlijk heerlijk haha.
’s Avonds nog even sportief gedaan met Emma tijdens insanity. Gaat al veel beter dan de eerste keer!

Zondagochtend na een paar uurtjes slapen vroeg op voor een buggy tour. Ik had vrij, maar Zoë& Clemens etc gingen op tour. Dus ik ging leuk mee voorop naast Urvin. Was weer een leuke tour en de rest van de dag bij Clemens binnen gezeten. Was een bewolkt dagje, dus dan is een dagje binnen ook wel een keer lekker.
Je hebt hier trouwens zo niet het gevoel dat het bijna kerst is. In Nederland zou je lekker warm binnen zitten bij de kerstboom. Hier is het 30 graden, je hoort kerstliedjes. Maar het past niet bij elkaar.

Maandag weer een nieuwe week. Ik stond bijna de hele dag op Jan Thiel samen met Elvis. Was super chill aangezien er bijna geen klanten komen daar. Lekker aan school gewerkt, rondjes op het strand gelopen en op m’n laptop gezeten.
Uit het werk ben ik met Lanèche haar autoverhuurbedrijf gaan zoeken. Na bijna een uur hadden we het eindelijk gevonden pfoe. Daarna snel even wat gegeten en met Jurassic, Eefke en Steph naar kickbox gegaan. Was heel leuk!

Dinsdag lange werkdag gehad en heb ook weer de transfer gedaan. Kon al meer vertellen en de vragen kon ik ook beantwoorden. Leer nog wat over dit land met dit werk. Wel leuk! Om 6 uur was ik klaar en hebben we afscheid genomen van Lisa. Die is alweer terug naar Nederland. Daarna snel even omgekleed en een hapje gegeten met Emma en Jorn bij Pampus. En woensdag lekker lasagna gegeten daar hmm!

Donderdag was oma jarig en hebben we eindelijk geskyped na 3 maanden. Mam en Rina waren er ook dus was heel gezellig.
Mam belde deze week ook om te vertellen over mijn scooter. Aan het begin van de week was ie gestolen, of weggesleept aangezien ie echt te lelijk is. Paar dagen later wordt ze opgebeld door de verzekering om te zeggen dat m’n scooter tegen een auto is omgevallen. 900 euro schade. Iemand heeft dus mijn scooter verplaatst naar het einde van de straat (en vervolgens misschien zelf wel omgeduwd).
Terwijl ik dit verhaaltje type, moet ik zo lang nadenken of het nou ‘het’ of ‘de’ is etc. In Curaçao denken ze daar niet over na en zeggen ze gewoon altijd ‘die’ voor alles. Best makkelijk. Maar dat begin je echt over te nemen na een paar maanden. Daar gaat mijn abn… haha.

Zaterdag ging ik de stad in voor een voetbal. De meeste waren zo duur dus ik blij dat ik ergens een goedkope vond. Nou toen ik op het strand was, was ie al lek. Top. Na het strand meteen teruggebracht. In de stad riep een man me na waar die lekkere melkflessen heen gingen. Melkflessen?! Hallo zo wit ben ik niet. Maargoed moest wel echt lachen.
Ik was die dag samen met Clemens naar blue bay geweest. Super chill daar. Echt zo’n vakantie resort.
’s Avonds waren de Opposites in Bermuda. We hoorden om 11 uur dat het al bijna uitverkocht was. Dus Wouter, Mitchell en ik zaten er al om 5 over 11. Het was niet waar uiteindelijk, maar was niet erg. Even lekker wat gedronken tijdens de happy hour en toen naar het podium gegaan. Was 1 gekkenhuis, iedereen op elkaar springen. Maar van een rijtje erachter was het heel leuk!

Zondag al vroeg wakker omdat mijn mobiel om 7 uur ging. Tot 12 uur gewacht tot iedereen eindelijk wakker was en daarna zijn we met veel huisgenootjes bij St Tropez gaan liggen. Even m’n witte melkflessen wegwerken en lekker zwemmen. Tussendoor moesten we 2 keer alles naar binnen verplaatsen omdat het bijna ging regenen, maar het brak steeds niet helemaal door gelukkig. Verder veel zon gehad! Daar heb ik nog even met Maroescha en Bonnie geskyped. Die had ik allebei ook al 4 maanden niet aan de telefoon gehad, dus was heel gezellig.
’s Avonds een paar afleveringen breaking bad gekeken bij Clemens. Kijk hier echt veel films en series omdat er bijna geen tv zenders zijn (als je al een tv hebt haha). Maar is ook leuk!

Gisteren lange werkdag gehad na 5 uurtjes slaap. Op het werk ging het lang goed, maar rond 4 was ik echt kapot. Ging maar even voetballen en had na een paar keer 159 met hooghouden. Echt goed. Ik deed gister de transfer van de cruise naar onze shop. Heb 6 keer heen en weer gereden. De dagen gaan wel altijd snel zo en je komt in aanraking met veel culturen wat ook leuk is. Alleen als je eenmaal zit na zoveel autorijden, ben je wel echt een beetje op. Tussendoor ben ik met Ania gaan kijken op Mambo. Sinds gisteren bieden we een salsa tour aan voor de cruiseschepen. Zag er echt leuk uit.
Om 6 uur was ik eindelijk klaar en ben ik bij Pampus gaan eten met Emma en Jorn. Daarna om 8 uur al in bed gaan liggen, ja 8 uur pfoe pfoe.

Vandaag is er weer ingebroken in mijn auto. Tjoller kwam er gelukkig snel achter dat er niks in lag en heeft het een stuk netter achter gelaten dit keer. Ayoooo.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 19 December 2013 - 10:37

    Rina:

    Hee mop wat een verhaal weer. Het lijkt wel een boek haha . Leuk om te lezen weer. Nog 5 wkn en dan kan je weer lekker genieten van ons kikkerlandje met een heerlijk temperatuurtje. Maar voorlopig ben jij nog lekker daar in het zon overgoten Curaçao. Om jaloers van te worden . Have fun verder en tot appse haha. Dikke kus

  • 21 December 2013 - 09:33

    Anita:

    Hey Manon, ben laat dit keer met lezen, kwam er niet van, heb je verhaal ook met veel plezier gelezen, wat een avonturen haha. En ik sluit me bij Rina aan hoor, lijkt me ook wel wat zo'n zonnetje, hier is het koud brrr, kan me inderdaad wel voorstellen dat het niet bij kerst past, maar toch zou ik best willen ruilen haha, liefs Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 17 Aug. 2013
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 12637

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2013 - 27 Januari 2014

Zon, zee, strand, feestjes én stage op Curaçao!

Landen bezocht: